Ми розташовані:

Україна, м.Київ, Печерський р-н.,
Кловський узвіз, 14/24

Схема проїзду

Пн-Пт з 9:00 до 18:00
info@kurchin.com.ua

+38 (097) 856 07 07, +38 (095) 856 07 07

+38 (044) 357 77 00

Замовити дзвінок

Опубліковано статтю Курчина Олега Геннадійовича у Віснику Держархбудінспекції України за № 1/2015

Типові помилки при заповненні дозвільних документів

Від 12 березня 2011 року розпочався діяти Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності». Внаслідок цього необхідно констатувати, що процедура санкціонування містобудівних операцій кардинальним чином змінилася.

Загальна кількість виданих та зареєстрованих документів Державної архітектурної будівельної інспекцією в 2014 році

У першу чергу слід відзначити особливості реструктуризації будівельних операцій згідно 32 статті вищевказаного закону. За цією статтею виділяють п'ять основних категорій складності побудови: I, II, III, IV і V. Ця категорія присвоюється будівництву з міркувань проектувальника і замовника споруди. Це питання є дуже важливим, так як при отриманні дозволу на будівництво йому приділяють серйозну увагу. Важливо розуміти, що процес будівництва повинен починатися тільки після отримання відповідного документа на право власності або дозвіл використовувати ділянку землі. Винятком вважаються ремонти, реставрації та реконструкції зазначених об'єктів, які не передбачають зміну геометричних форм будівлі або зміну стану фундаменту. Під це ж виключення потрапляє будівництво дорого та інших елементів інфраструктури, а також будівництва, які замовляються безпосередньо представником державної влади. Також в межах вказаної ділянки без особливого дозволу допускається демонтування трубних повідомлень, ліній електропередач, зв'язку і інших елементів лінійної комунікації.

Прийняте рішення відповідного органа влади свідчить, що виконавчим органом у сфері будівництва є Державна архітектурна будівельна інспекція. ДАБІ має право реалізовувати свої обов'язки безпосередньо своїми силами або за допомогою місцевих територіальних представництв.

Замовнику дозволено приступити до будівельних робіт тільки після виконання наступних дій:

  1. Замовник зобов'язаний повідомити про дату початка зведення проекту головний виконавчий орган у галузі держ. політики з контролю за архітектурно-будівельною діяльністю (як було сказано вище, це ДАБІ). Цей пункт стосується того будівництва, яке не потребує спеціального дозволу і виконуються згідно будівельного паспорту. Що стосується інших випадків, то перед початком будівництва необхідно отримати дозвіл на будівництво або зареєструвати декларацію про початок будівельного процесу. Дозвіл і реєстрація проводиться вищим виконавчим органом у сфері архітектурно-будівельних дій - ДАБІ.
  2. Вищим виконавчим органом має бути проведена окрема реєстрація об'єктів, які відзначені I-III категорією складності.
  3. Замовник повинен домогтися дозволу у ДАБІ на здійснення будівництва об'єктів, зазначених IV і V категорією складності споруди.

Пропоную зупинитися і розглянути кожен із згаданих документів

Повідомлення про початок виконання будівельних робіт

Застосування повідомлення допускається тільки щодо зведення наступних об'єктів:

  1. Присадибний будинок для житла, садовий будиночок, дача (не більше 2-ох поверхів без урахування мансарди), площа якої не повинна перевищувати 300 м2.
  2. Невеликі будівлі, не призначені для проживання, типу гаража чи сараю, розташованих на території садових або дачних ділянок.

Для здійснення пересилання повідомлення про початок будівництва потрібна наявність паспорта забудови ділянки землі, в якому представлені всі майбутні споруди з урахуванням дотримання всіх правил і вимог до будівництва.

Такий паспорт можна отримати в центрі надання адмін. послуг у представника влади з питань містобудування та архітектури. Також зазначений документ можна отримати, скориставшись Єдиним державним порталом адмін. послуг. За законом, який передбачає процедуру отримання паспорта, документ повинен видаватися безкоштовно і не пізніше 10-ти робочих днів з моменту подачі документів.

У стандартний пакет документів на отримання паспорта забудови земельної ділянки входить:

  • форма заяви для отримання паспорта зі згодою на обробку особистих даних замовника;
  • надання документа на право власності земельною ділянкою. Допускається також подача засвідченої копії цього документа або договір суперфіцію;
  • схема забудови та розташування будівельних об'єктів на ділянці із зазначенням відстані до кордонів з сусідніми ділянками, планування поверхів житлового будинку із зазначенням розмірів, а також список елементів комунального забезпечення;
  • проект споруди, якщо такий має місце;
  • згода суміжних власників землі на забудову ділянки.

Після того, як буде видано паспорт, замовник може приступати до оформлення документа повідомлення.

Будівництво можна починати по закінченню 24 годин після відправлення повідомлення у відповідну інстанцію. Потрібно відправити всього одне повідомлення про початок забудови.

Декларація про початок виконання будівельних робіт

Процес реєстрування документа, який сигналізує про початок забудови, проводиться з дотриманням Закону України «Про адміністративні послуги». Декларація приймається в Центрах надання адміністративних послуг та/або через Єдиний портал надання адміністративних послуг. До речі, Державною архітектурною будівельною інспекцією впроваджена електронна система надання адміністративних послуг вже сьогодні (відповідно до Порядку роботи електронного забезпечення організації виконання декларативних процедур у будівництві, затвердженого наказом Мін регіону від 24.11.14 №325). Кожен замовник, при наявності електронного ключа, може скористатися зазначеної послугою через офіційний веб-сайт установи.

На відміну від повідомлення, для реєстрації декларації необхідно зібрати більше документів, втім, жоден з них не надсилається до органу державного архітектурного будівельного контролю, інформація про них відзначається замовником в декларації, яка у двох примірниках через ЦНАП подається на розгляд. Відповідальність за достовірність інформації, зазначеної в декларації, несе замовник.

У декларації необхідно заповнити інформацію про:

  • особу, відповідальну за здійснення технічного нагляду (телефон,
  • сертифікат, ПИП);
  • проектувальника (найменування організації, ПІПА головного архітектора/інженера проекту, номер телефону, сертифікат);
  • схвалення проектованих об'єктів;
  • проведення повного аналізу документації (якщо тільки такі заходи потрібні);
  • міські особливості ведення будівництва в даному регіоні і визначення максимально можливої ​​забудови зем. ділянки;
  • особу, відповідальну за здійснення авторського нагляду (ПІП);
  • зем. ділянку;
  • реальну площу будівництва;
  • техніко-економічні особливості проекту.

Вся документація, що стосується розробки та реалізації проекту, повинна відповідати ДБН А.2.2-3-2014, в якому в свою чергу прописаний загальноприйнятий порядок заповнення вищезгаданого пакету документів. Паралельно з цим існує перелік процедур, які необхідно виконати при облаштуванні зем. ділянки. До цих процедур відносять правильне будівництво об'єктів і дотримання встановлених правил проектування земельного угіддя, а саме його забудови. Документ також контролює дотримання всіх необхідних мінімальних відстаней між будівлями, межами сусідніх ділянок і споруд. Також там прописаний правильний порядок озеленення ділянки та інші процедури, які відносяться до порядку встановленого за законом. Дану документацію можна вважати повноцінним інструментом контролю здійснення встановлених законів містобудування та архітектури. Крім того існує перелік об'єктів, при здійсненні будівництва яких законом не вимагається дотримання спеціальних містобудівних приписів і обмежень. Цей перелік був затверджений Міністерством регіонів за Наказом № 109 від 7-го липня 2011 року. У документі сказано, що для зведення будівель І-ІІІ категорій складності, проведення експертизи проекту не є обов'язковим і здійснюється за бажанням забудовника.

Декларація розглядається не більше 5-ти робочих днів. За результатами розгляду інформація, встановлена ​​в документі, вноситься до єдиного реєстра, а об'єкт реєстрації буде повернений ініціатору. Якщо в документі допущені помилки або виявлено неповне надання необхідних даних - його повертають власнику на доопрацювання із зазначенням виявлених зауважень.

Процедура отримання дозволу на забудову

При отриманні дозволу на забудову керуюча особа набуває законні підстави для здійснення забудови об'єктів I - V категорії складності.

Для отримання таких підстав замовник повинен заповнити відповідну анкету і направити свій запит в органи виконання влади у сфері архітектурно-будівельних питань. Запит може бути відправлений поштою або наданий самою особою у відомстві.

Для отримання дозволу замовник має право подати особисто або надіслати рекомендованим листом з описом вкладення до Державної архітектурно-будівельної інспекції заяву про отримання дозволу.

До складеної заяви має додаватися:

  • документ або завірена його копія, згідного якої підтверджується право на володіння земельною ділянкою або дозвіл держави на проведення будівництва, допускається для підтвердження своїх прав використовувати суперфіцію;
  • документ, в якому вказано проект будівництва. Він повинен бути складений і визначений відповідно до загальноприйнятої процедури;
  • документ, який повідомляє про права володіння нерухомості, у відношенні якої будуть проводитися будівельні роботи. Якщо будинок має кількох господарів, то обов'язково надати угоду співвласників на забудову або ремонтні роботи.
  • обов'язково необхідно надати дозвіл на здійснення будівельних робіт;
  • обов'язкова наявність документів, в яких буде вказана особа, яка несе повну відповідальність за будівництво, і особа, що володіє повноваженнями на авторський нагляд;
  • копії сертифікатів, що підтверджують наявність необхідної кваліфікації.

Варто відзначити, що суттєвої відмінності в переліку документації для отримання декларації або дозволу немає, проте істотна і єдина відмінність полягає в тому, що дозвіл буде наданий особисто інспекційним органом.

Ухвалення об'єктів до експлуатації

Після завершення будівництва слід здійснити процес прийняття до використання об'єкта. Будівлі перших трьох рівнів складності і об'єкти, зведені за будівельним паспортом, допускаються до використання після схвалення представника держ. архітектурно-будівельного контролю на абсолютно безкоштовній основі. Будівлі вищих рівнів складності перевіряються після закінчення будівельних робіт. Санкціонування готовності до експлуатації будівлі є спеціальний акт, що укладається на підставі присвоєння держ. установою спеціального сертифікату для відповідних будівель.

Практика показує, що вагомої різниці при отриманні декларації та сертифікату для законослухняного громадянина немає.

По завершенню будівництва за протоколом необхідно провести інвентаризацію об'єкта.

Наступним етапом стане заповнення документів:

  • в першу чергу оформляють декларацію готовності використання об'єкта в житлових цілях, підставою якого виступить повідомлення про початок будівельних робіт (варто відзначити, що в 2014 році в ці процедури були внесені деякі зміни, які спростили процес оформлення документів для будівель у приватних секторах);
  • декларація, яка повідомляє про повну готовність до використання будівель І-ІІІ категорії складності;
  • акт і заява, які говорять про готовність до експлуатації найскладніших будівель IV і V рівня складності. Для заповнення цієї документації при собі необхідно мати паспорт забудови об'єкта.

Єдина істотна відмінність в оформленні документації для використання об'єктів будівель І-ІІІ і IV і V категорій полягає в тому, що за результатами складання акту буде проведена повна перевірка споруди на відповідность державним нормам і вимогам. Також буде проведена перевірка відповідності побудованих об'єктів з проектною документацією. Також слід зазначити, що видача сертифіката для будівельної групи не буде проводитися на безкоштовній основі. Для будівлі IV рівня складності необхідно буде внести в держ. казну 4,6 мінімумів зарплати, а для V - 5,2.

Типові помилки при заповнені дозвільних документів

Найчастіше замовники під час оформлення дозволу для забудови об'єктів щодо об'єктів І-ІІІ категорії складності самі себе вводять в оману, вважаючи, що самостійно заповнити декларації або повідомлення неможливо.

Насправді нічого складного в цьому немає. Крім того, роз'яснення щодо правильного заповнення дозвільних документів щоденно надаються фахівцями Державної архітектурно-будівельної інспекції в Центрах надання адміністративних послуг у кожному обласному центрі, а також за номером телефону Контактного центру ДАБІ 0800210011 (дзвінки в межах України безкоштовні). Крім того, кожен має можливість звернутися зі своїми питаннями з письмовим або електронним листом до керівника будь-якого структурного підрозділу установи. На сайті розміщені зразки заповнення декларацій і повідомлень. Навіть якщо з першого разу не все вийде, декларація буде повернута на доопрацювання з переліком зауважень, які необхідно виправити, і подати знову.

Нижче запропоновано перелік найбільш поширених помилок складання документів, на підставі яких було відмовлено в дозволі на будівництво:

  • назва об'єкта будівництва повинна повністю відображати вид споруди в складанні документації на видачу дозволу на забудову ділянки;
  • не дотримання відповідності даних у різних документах, представлених для однієї і тієї ж будівлі;
  • умови завдання не узгоджено із замовником;
  • завдання проектування оформлено раніше, ніж документи на обмеження ділянки забудови, умови міських забудов та технологічні умови будівництва, які в свою чергу формують, власне, завдання проектування;
  • в документації про проектування відсутні містобудівні правила і фіксація кордонів зем. ділянки, технічні умови, які є невід'ємною частиною вихідних даних на проектування;
  • відсутність технічних умов, необхідність одержання яких, передбачено містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки;
  • проект запропоновано не в повному обсязі, який визначений додатками Д, Е до ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»;
  • відсутня інформація щодо черги на споруди, якщо такі черги передбачені проектною документацією;
  • експертний звіт, поданий без доповнень, які є невід'ємною частиною звіту;
  • поданий генеральний план не затверджений за необхідним порядком;
  • розрахунок категорії складності об'єкта не узгоджено замовником і проектувальником;
  • генпідрядник відповідно до ліцензії не має права проводити будівельні роботи (невідповідність класу наслідків);
  • в поданій заяві на виконання будівельних робіт розпис фахівця з технічного нагляду не скріплено його особистою печаткою;
  • замовником не виконані умови щодо забезпечення здійснення технічного нагляду з урахуванням підконтрольності об'єкта;
  • копії кваліфікаційних сертифікатів відповідальних осіб не засвідчені в установленому порядку;
  • не подані відповідні копії документів (копію документу про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, від підрядника, відповідно до доданого ліцензійним документом, копії кваліфікаційних сертифікатів відповідальних осіб, копію ліцензії);
  • не поданий розпорядчий документ про передачу прав на здійснення авторського нагляду;
  • не подана копія документа, що посвідчує право власності на споруду, або письмова згода його власника на проведення будівельних робіт;
  • відсутність документів, що зазначені в якості додатком до заяви на видачу дозволу.

Головні причини відмови в отриманні сертифікованого документа:

  • відсутність документів, які є підставою для прийняття рішення про видачу дозволу (під час проведення підсумкової перевірки, замовниками будівництва не надається необхідна для здійснення перевірки проектна і виконавча документація, або не забезпечується доступ на об'єкт будівництва).
  • виявлення недостовірної інформації в анкетах і документах, а саме під час перевірки, нерідко встановлюється факт наведення відомостей в акті готовності, або заявою, які суперечать представленим під час перевірки документам.
  • невідповідність об'єкта проекту та правилам ДБН - так під час перевірки встановлюються факти не виконання в повному обсязі певних видів робіт, виконання яких передбачено проектною документацією, порушення вимог ДБН, стандартів і правил.
Оценка: 
Середнє: 5 (2 голоси)

Комментарии

chaussures de foot chaussures de foot chaussures de foot chaussures de foot chaussures de foot philippe model outlet philippe model outlet philippe model outlet philippe model outlet philippe model outlet philippe model outlet woolrich outlet woolrich outlet peuterey outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet golden goose outlet max maillot max maillot max maillot max maillot max maillot hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online hogan outlet online
Заказать звонок